Постанова КМ, КМ України, від 09.08.2005, No 720 “Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг” (Витяг)
Повні версії нормативно-правових актів можна знайти на сайті Верховної Ради України.
Права та обов’язки оператора, провайдера
27. Оператор, провайдер має право:
28. Оператор, провайдер зобов’язаний:
29. Оператор, провайдер несе перед споживачами майнову відповідальність відповідно до Закону за ненадання або неналежне надання телекомунікаційних послуг.
Оператор, провайдер не несе перед споживачами майнової відповідальності за невиконання чи неналежне виконання зобов’язань з надання телекомунікаційних послуг унаслідок дії непереборної сили (землетрус, повінь, ураган тощо), викрадення чи пошкодження зловмисниками лінійних та станційних споруд або з вини споживача у випадках, передбачених Законом. Витрати на усунення пошкодження кінцевого обладнання абонента, що сталося з вини оператора, провайдера, покладаються на оператора, провайдера відповідно до законодавства. Питання щодо відшкодування завданих споживачеві фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої ним вигоди через неналежне виконання оператором, провайдером обов’язків, передбачених договором, вирішується в судовому порядку.
30. На вимогу споживача оператор, провайдер надає інформацію про:
Правила надання та отримання телекомунікаційних послуг.
Інформація в доступній формі доводиться до відома споживачів до укладення договорів через засоби масової інформації, довідково-інформаційні служби, сервісні служби, у місцях надання телекомунікаційних послуг та проведення розрахунків за них.
Права та обов’язки споживача
31. Споживач під час замовлення та/або отримання телекомунікаційних послуг має право на:
32. Споживач зобов’язаний:
своєчасно оплачувати отримані телекомунікаційні послуги;
216. Оператор зобов’язаний безоплатно надавати споживачам доступ до служб екстренного виклику:
пожежна служба (01), міліція (02), швидка медична допомога (03), аварійна служба газу (04) та служба допомоги (112). Цей перелік послуг не може бути скорочений.
217. Послуги рухомого (мобільного) зв’язку надаються на умовах договору. Порядок укладення договору встановлюється оператором відповідно до основних вимог, визначених законодавством.
218. Оператор може відмовити в укладенні договору у таких випадках:
відсутність технічної можливості надання доступу до мережі оператора в зазначених споживачем місцях;
відсутність технічної можливості надання послуг рухомого (мобільного) зв’язку, необхідних споживачу;
заборгованість абонента перед оператором за надані послуги.
219. Надання послуг рухомого (мобільного) зв’язку розпочинається у строк, передбачений договором. Фактичне отримання абонентом обумовленої в договорі тієї чи іншої послуги означає, що така послуга була замовлена абонентом.
220. Оператор створює і використовує банк даних, що містить відомості, надані абонентом під час укладення договору, та забезпечує його конфіденційність.
221. Строк дії договору встановлюється за згодою сторін. Закінчення строку дії договору може бути визначено посиланням на конкретну календарну дату або на настання певної дії чи події в майбутньому.
222. Оператор має право припинити або скоротити перелік надання послуг рухомого (мобільного) зв’язку у таких випадках:
неоплата чи несвоєчасна оплата послуг; використання внесеного авансу для послуг, замовлених абонентом шляхом передоплати;
використання на комерційній основі кінцевого обладнання для надання телекомунікаційних послуг третім особам. Оператор має право припинити або скоротити перелік надання послуг рухомого (мобільного) зв’язку також в інших випадках, передбачених договором.
223. Умови і період припинення та/або скорочення переліку послуг визначаються договором.
224. Оператор не має права без згоди абонента включати до переліку послуг, передбачених договором, додаткові платні послуги чи обумовлювати надання одних платних послуг обов’язковим наданням інших платних послуг, якщо це не викликано технологією надання послуг або не передбачено переліком послуг, що відповідають обраному абонентом тарифному плану.
225. У разі втрати абонентом кінцевого обладнання або SIM-карти оператор за усною заявою абонента припиняє обслуговування цього кінцевого обладнання або SIM-карти. Абонент повинен повідомити оператору не тільки номер втраченого телефону або телефону з втраченою SIM-картою, а й інші максимально можливі повні дані, у тому числі персональні дані, та отримати від оператора реєстраційний номер дзвінка. Без отримання такого номера претензії від абонента щодо несвоєчасного припинення або неприпинення обслуговування його кінцевого обладнання або SIM-карти не приймаються. Повідомлення про втрату кінцевого обладнання або SIM-карти абонент повинен підтвердити також письмово.
У разі звернення або скарги з приводу припинення обслуговування кінцевого обладнання або SIM-карти надання послуг відновлюється і може бути припинено повторно тільки за письмовою заявою абонента.
226. Зміна абонентських номерів у зв’язку із зміною плану нумерації мереж рухомого (мобільного) зв’язку здійснюється безоплатно з попереднім повідомленням абонентів не менше ніж за сім календарних днів до зміни. У разі масової зміни абонентських номерів (понад 10 тис.) оператор зобов’язаний додатково сповістити про це абонентів через засоби масової інформації. Права та обов’язки оператора
227. Оператор має право:
змінювати зони покриття мережею рухомого (мобільного) зв’язку та перелік роумінг-партнерів;
припиняти надання послуг, на які не нараховується щомісячна плата та які потребують постійного використання додаткових ресурсів мережі рухомого (мобільного) зв’язку, у випадках, коли абонент не користувався цими послугами протягом визначеного договором строку, про що оператор попереджає абонента не менше ніж за сім календарних днів. Оператор має також інші права, передбачені пунктом 27 цих Правил.
228. Оператор зобов’язаний: забезпечувати в зоні обслуговування функціонування мережі рухомого (мобільного) зв’язку з відповідним рівнем якості, передбаченим нормативно-правовими актами у сфері телекомунікацій;
інформувати абонентів про пошкодження мережі рухомого (мобільного) зв’язку у разі, коли в оператора є підстави вважати, що пошкодження мережі не буде усунуто протягом п’яти діб. Оператор виконує також інші обов’язки, передбачені пунктом 28 цих Правил. Права та обов’язки споживача
229. Споживач має право користуватися послугами рухомого (мобільного) зв’язку відповідно до цих Правил і договору з урахуванням можливостей свого кінцевого обладнання. Споживач має також інші права, передбачені пунктом 31 цих Правил.
230. Споживач зобов’язаний дотримуватися інструкції з використання кінцевого обладнання. Споживач виконує також інші обов’язки, передбачені пунктом 32 цих Правил.