Дітище Цукерберга прагне стати єдиною соцмережею, якою ви будете користуватися.
«Зараз користувачі проводять в Facebook в середньому 50 хвилин в день. Як і більшість знайомих, я заходжу туди, щоб стежити за новинами друзів та хвалитися своїм життям. Це в якійсь мірі забавно, але я точно не витрачаю на це годину в день. А тепер Facebook планує відбирати у нас ще більше часу», – пише журналіст Observer Соня Содха в колонці для The Guardian.
Facebook хоче отримати і ті 30 хвилин, які ми проводимо в Twitter або LinkedIn «В цілому я проводжу в соцмережах набагато більше часу, наприклад, в тому ж Twitter. Середньостатистичний британець витрачає на це 80 хвилин в день і заводить аккаунти в середньому в чотирьох соцмережах», – додає автор.
Вона розповідає, що люди переглядають новинну стрічку соцмереж в громадському транспорті, під час перегляду телебачення, коли чекають в черзі в банку, і це до певної міри знижує їх продуктивність.
Але, з іншого боку, позитивні сторони соцмереж для Содха переважують негативні: вона встигає читати новини в дорозі і отримує інформацію з інтернету, яка не вмістилася б у формат звичайної щоденної газети.
«Вважаю, як і більшість людей, я підлаштовую соцмережі під своє життя, а не навпаки. Оскільки можна одночасно сидіти в соцмережах і займатися чимось ще – подорожувати, дивитися, чекати – природно, що час їх використання може збільшитися. Але всьому настає межа, оскільки є речі, які вимагають від нас повної уваги: читання книг дітям, обіди з друзями, робочі зустрічі», – попереджає журналіст.
«Так що бажання Facebook захопити більше нашого часу, можна розглядати як прагнення відтягнути на себе час, який ми проводимо в інших соцмережах. Facebook хоче отримати і ті 30 хвилин, які ми проводимо в Twitter, LinkedIn або Pinterest. Так само, як Microsoft намагалася стати єдиним «правильним» програмним забезпеченням, а Apple – єдиним вибором для тих, хто купує телефон або планшет, Facebook хоче стати єдиною соцмережею, якою ви будете користуватися», – розповідає Содха.
Вона зазначає, що у Facebook є всі шанси на успіх: 85% дорослих, що використовують інтернет (виключаючи Китай), мають акаунти на одному з сервісів Facebook (Instagram, Messenger і WhatsApp).
Facebook пройшов шлях від скромного університетського сайту для спілкування до сайту, де зізнаються в коханні і таємно стежать за тими, з ким не спілкувалися роками.
«Прагнення Facebook «бути додатком для всього» викликає занепокоєння. Ми платимо за Facebook, переглядаючи рекламу. Саме тому компанія зацікавлена в тому, щоб ми проводили в цій соцмережі більше часу: більше часу – більше реклами. Стратегія зростання Facebook розрахована на постійне створення контенту під користувача, щоб ми все частіше застосовували мережу для всіх своїх потреб», – пояснює журналіст.
Це, на її думку, головний недолік плану Facebook: чим більше реклами буде здійснюватися, тим більше буде падати її якість, і в результаті соцмережа ризикує втопити сама себе.