Дослідники нещодавно встановили, що більше 50% користувачів Інтернету стають жертвами методу заманювання під назвою клікбейт, відкриваючи прислані невідомими відправниками посилання, хоча це пов’язано з загрозою отримати віруси або втратити файли через додатки-вимагачі. Експеримент складався з двох частин і був проведений вченими з Німеччини. В обох випадках 1700 учасників отримували спам від незнайомих людей по електронній пошті і в Facebook. Заголовок говорив, що посилання веде на фотографії користувача з вечірки. При переході по ній дослідники фіксували його, а користувачі бачили повідомлення «Доступ заборонений».
У першому дослідженні до учасників зверталися по імені, в другому був опис місця події. У першому випадку за посиланням в листі перейшли 56% учасників, на Facebook 38%. У другому ці значення склали 20% і 42% відповідно.
Користувачі отримали опитувальник, в якому повинні були вказати рівень обізнаності в питаннях комп’ютерної безпеки і чому вони перейшли або не перейшло по посиланнях. 78% відповіли, що знали про можливі ризики, при цьому сказали, що перейшли по посиланнях, тільки 20% учасників у першому випадку і 16% у другому, тоді як насправді таких користувачів було 45% і 25%. Більшість зробили це з цікавості щодо вмісту знімків або особи відправника.
Таким чином, цікавість виявилася головною причиною успіху такого методу соціальної інженерії, як клікбейт.